Πως οι ΟΤΑ “κλείνουν” τους πελάτες που ψάχνουν για το Ξενοδοχείο σας
Έχετε ξενοδοχείο;
Μην αφήνετε τους OTA να “κλείνουν” τους πελάτες που με κόπο αποκτήσατε!
(και έτσι κι αλλιώς “ψάχνουν” το δικό σας κατάλυμα)
Και αν πληρώνετε κάποιον να σας κάνει διαφήμιση και δεν σας προστατεύει από αυτές τις πρακτικές των ΟΤΑ ήρθε η ώρα να αλλάξετε εταιρεία.
Αλλά τι ακριβώς συμβαίνει;
Ας πούμε ότι υπάρχει για παράδειγμα ένα μικρό, πλην τίμιο ξενοδοχείο στην Πιερία, ονόματι Mitsos hotel. Ο Dragan από τη Σερβία έκλεισε εκεί κατά λάθος, αλλά πέρασε πολύ καλά κυρίως γιατί ο Μήτσος (Ο ιδιοκτήτης, που ξέρει από φιλοξενία) κάθε μεσημέρι τον κερνούσε τσίπουρα με μεζέ. Γυρίζοντας πίσω στη χώρα του μιλάει με τον φιλαράκο του τον Michail και του λέει: To Hotel Mitsos ήταν φτηνό και ωραίο, με τέλεια θάλασσα. Όταν λοιπόν ο Michail, ήδη έτοιμος να κλείσει τις διακοπές του στο Mitsos Hotel (επειδή ο κυρ. Μήτσος ξέρει από φιλοξενία και έκανε όλα τα γούστα στον Dragan) και πατάει στο google Mitsos Hotel, τι είναι το πρώτο πράγμα που βλέπει (και στατιστικά έχει 36% πιθανότητες να πατήσει);
Η μεγαλοπρεπής διαφήμιση στη google κάποιου OTA (booking.com, airbnb, hotel.com, expedia, κλπ). Και πιθανώς και το δεύτερο και το τρίτο.
Δηλαδή οι ΟTA σας τρώνε την μπουκιά μέσα από το στόμα.
Το αποτέλεσμα:
- ο Michail αν κλείσει στο Mitsos hotel 15% (πάνω και στον ΦΠΑ και έξοδα ολοκλήρωσης συναλλαγής κάρτας δηλ ~22%) πετάνε προς Ολλανδία και ο Μήτσος δεν τα βλέπει να πηγαίνουν στο λογαριασμό του.
- Επειδή η Booking και το κάθε airΒnΒ το θέμα τους είναι να βγάλουν όσο πιο πολλά λεφτά μπορούν και όχι να είναι δίκαιοι με το Hotel Mitsos, κάνουν ό,τι μπορούν από την στιγμή που θα φέρουν τον πελάτη μέσα στο σύστημα τους, με βασικό σκοπό να του πουλήσουν το ακριβότερο ξενοδοχείο που μπορούν, για να πάρουν όσο πιο μεγάλη προμήθειά γίνεται. Οπότε ο Michail μάλλον θα κλείσει κάτι άλλο. Σε αυτή την περίπτωση η χασούρα του Μήτσου είναι 200% (γιατί μπορεί ο Michail να ξαναερχόταν ή να έστελνε κάποιον φίλο του)
- Επειδή η Booking και το κάθε airΒnΒ ξέρουν τι κάνουν ακόμη και αν δεν γίνει εκείνη την στιγμή κράτηση, οι διαφημίσεις τους θα ακολουθούν τον Michail και σε άλλα site στο internet ή apps ή στο facebook , μιας και ξέρουν ότι ψάχνει για ξενοδοχείο στην Ελλάδα.
- Άσε που του χρόνου θα τον ζαλίσουν στη διαφήμιση να πάει Τουρκία γιατί τους συμφέρει στην αλλαγή νομίσματος. Χάθηκε ο πελάτης.
- Ο Μήτσος δε, δεν ξέρει ότι όλα αυτά συμβαίνουν και θα συνεχίσει να πιστεύει ότι οι ΟΤΑ του κάνουν πωλήσεις. Τη φιλοξενία την κάνει από κουλτούρα, δεν περιμένει κάτι από αυτό.
Πωλήσεις που δε θα είχε ποτέ, αν δεν υπήρχαν οι ΟΤΑ. Και ως ένα βαθμό ναι, ισχύει, ειδικά σε νέα ξενοδοχεία. Αλλά σύμφωνα με τις μετρήσεις, τουλάχιστον οι μισές πωλήσεις των ΟΤΑ είναι από τέτοιου είδους πρακτικές. Δηλαδή σε ένα ξενοδοχείο με κέρδη 100κ είναι πολύ συνηθισμένο να έχουν δώσει και 30Κ σε προμήθειες με πάνω από 10Κ χαμένα σε πελάτες που έτσι κι αλλιώς τους έψαχναν. Έχει βέβαια και πελάτες που κλείνουν μόνο μέσα από τους ΟΤΑ για την “ασφάλεια” που πιστεύουν ότι προσφέρουν στον πελάτη.
Τι σημαίνει ΟΤΑ;
Είναι συντομογραφία από τα αρχικά: Οnline Travel Agency. Κυριότεροι εκπρόσωποι του κλάδου είναι η Airbnb, Booking.com, Hotels.com, Expedia, Homeaway κλπ)
ΟΚ, το κατάλαβα. Είναι αδύνατον να κάνω και για αυτό! Ή υπάρχει κάτι;
Η διαφημιστική καμπάνια είναι πια απαραίτητο εργαλείο για τον ξενοδόχο. Το πρώτο πράγμα (που έπρεπε να έχει κάνει έτσι κι αλλιώς) ο διαχειριστής των διαφημίσεων σας είναι να στήσει καμπάνια προστασίας των domain και των ονομάτων σας. Έτσι, θα βγαίνει πάνω πάνω η δική σας διαφήμιση που θα δείχνει κατευθείαν στο booking engine σας (που πρέπει να είναι συνδεδεμένο με channel manager για να ενημερώνονται απευθείας οι διαθεσιμότητες στους ΟΤΑ). Αν δεν έχετε στο web site σας online μηχανή κρατήσεων δεν πειράζει, κάντε μια ειδική σελίδα προσφορών και τιμών και μια φόρμα επικοινωνίας. Δε βιάζονται όλοι. Αν δεν έχετε web site, εγγραφείτε στο google my business.
Με τον τρόπου που είναι στημένη η διαφήμιση google ads σας ευνοεί. Γιατί και μόνο που έχει το Mitsoshotel.gr domain θα πάρετε πολύ καλύτερη βαθμολογία για το landing page από οποιοδήποτε ΟΤΑ και έτσι το κάθε click στη διαφήμιση σας θα σας κοστίζει πολύ λιγότερο για να βγει πρώτο. Συνήθως, με προϋπολογισμό 50-100 ευρώ το μήνα είμαστε πάντα πάνω από τους ΟΤΑ, αναλόγως βέβαια και το ξενοδοχείο αλλά και το πόσα είχαν συνηθίσει να βγάζουν οι ΟΤΑ από αυτό.
Ιδανικά θα πρέπει να έχουν συνδεθεί οι κινήσεις των πελατών στο site (κλικ για τηλέφωνο ή chat από κινητό, ολοκλήρωση πώλησης, συμπλήρωση φόρμας επικοινωνίας ή request, πάτημα email για αποστολή, κλπ) με επίτευξη στόχου στα google analytics και ads. Μόνο έτσι είναι πραγματικά μετρήσιμη η απόδοση της διαφήμισης και μπορούμε να επενδύσουμε στις καμπάνιες που φέρνουν κρατήσεις.
Και ιδανικά όλα αυτά θα είναι εύκολα χρησιμοποιήσιμα μέσα από το ίδιο Cloud Ξενοδοχειακό πρόγραμμα PMS και από τη ρεσεψιόν με αυτόματο allocation στα δωμάτια όταν γίνεται η πώληση και πλήρη εικόνα του τι γίνεται σε όλα τα κανάλια πωλήσεων. Με δυνατότητα σύνδεσης buissness intelligence για να έχετε πάντα την μεγαλύτερη δυνατόν τιμή.
Για να συνεχίσει τα τσίπουρα ο Μήτσος, χωρίς άγχος ότι χάνει χρήματα στις δύσκολες αυτές κορωνο-εποχές που ζούμε. Αν δεν το καταλάβατε ήδη, η δουλειά του ξενοδόχου δυσκόλεψε πάρα πολύ.
Εμείς στην HotelSucsess έχουμε δοκιμασμένες λύσεις για όλα τα παραπάνω. Ξεκινήστε σήμερα μαζί μας την προστασία του ονόματος σας στις διαφημίσεις και ό,τι άλλο είναι απαραίτητο για να περάσετε στην ψηφιακή εποχή των πωλήσεων. Ξέρουμε και από τσίπουρα, και από φιλοξενία και από internet!
Αν είστε μέλος συλλόγου ή σωματείου ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων / Ξενοδοχείων, έχουμε έτοιμη μια παρουσίαση για το θέμα και είμαστε στη διάθεση σας για να οργανώσουμε μία ημερίδα ή σεμινάριο είτε σχετικό με αυτό το θέμα είτε για να σας ενημερώσουμε για τις τελευταίες εξελίξεις στον χώρο του διαδικτυακού marketing.
Μιλήστε μας
Μιλήστε μας:
με
στο τηλέφωνο 6978154776
στείλτε μας SMS
μέσω WhachApp
μέσω Viber
μέσω Messenger
[cf7form cf7key=”%ce%b3%cf%81%ce%ae%ce%b3%ce%bf%cf%81%ce%b7-%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%ba%ce%bf%ce%b9%ce%bd%cf%89%ce%bd%ce%af%ce%b1″]
Return back to Uncategorized, Πωλήσεις, Συμβουλευτική ξενοδοχείων
Return back to Home